I Marahau

När vi tillslut lyckats hoppa på bussen efter lite komplikationer med felaktig information hälsade vi på vår nya busschaufför Twinkles, väldigt rolig kille med en hel del historier och gåtor som han fick oss att tänka på medan vi reste vidare mot Marahau, Abel Tasman.

På vägen mot Nya Zeelands bästa sängar samt wifi stannade vi på en vinodling där vi fick smaka olika viner helt gratis (jag drack dock inte), det var en blandning av både jättegoda viner och många mindre goda fick jag berättat för mig.

Vi kom fram till Abel Tasman och gjorde oss hemmastadda där för de kommande två nätterna. Det var väldigt varmt och soligt där.

Sofia gick på en 4-timmarspromenad och jag satt bara i solen (läs: jag blev inte bränd). 

 (Det här är den enda bilden som jag har från det stället, så ni får nöja er med att se att det var bra väder)

 

 

/Madeleine 

Vår resa | |
Upp